Xunta de Galicia Voluntariado Dixital

Inicio > A Rede > Novas
Cartel da xornada

A Fundación Tecsos apoia a través da Tecnoloxía a Mulleres que foron Vítimas de Violencia de Xénero

Versión para impresiónSend by email
Santiago, 26/11/15 (10:51)

No día da Eliminación da Violencia contra a Muller, 25 de Novembro, a Fundación de Tecnoloxías Sociais (TECSOS) únese á lema que promove a Cruz Vermella Mocidade 'Que ninguén controle a túa vida' co obxecto de sensibilizar á sociedade sobre esta problemática.

No ano 2004 desde TECSOS iníciase o Proxecto de Teleasistencia Móbil (TAM) posto en marcha pola Fundación Vodafone España e Cruz Vermella Española (CRE), co obxectivo de dispor dun servizo que puidese cubrir as necesidades de atención en caso de emerxencias fose do domicilio. O proxecto foi concibido para atender as necesidades de persoas maiores, persoas con diversidade funcional, persoas dependentes e vítimas de violencia de xénero.

Esta modalidade de Teleasistencia permite á persoa ter conexión permanente coas Centrais de Atención de Alarmas; cobertura en calquera localización con acceso á telefonía móbil; estar localizada a diario GPS e pola rede de Vodafone; apoio inmediato a través da telefonía móbil; mobilización dos recursos propios da usuaria (familiares, veciños, etc.) e dos recursos necesarios que existen na localidade, 24 horas ao día, 365 días ao ano.

Hoxe en día o servizo de TAM  está a prestar axuda ao colectivo de mulleres vítimas de violencia de xénero, a través do Servizo Telefónico de Atención e Protección para vítimas da violencia de xénero (ATENPRO) do Ministerio de Sanidade, Servizos Sociais e Igualdade, cuxa xestión corresponde á FEMP (Federación Española de Municipios e Provincias), e na que Cruz Vermella Española resultou adxudicataria para prestar o servizo en todo o territorio nacional. O número de mulleres que se atenden na actualidade é  de máis de 10.500.

Desde a Fundación TECSOS, continúase traballando na mellora das solucións tecnolóxicas que poidan melloralos servizos de teleasistencia móbil. Inicialmente o servizo comeza co uso  de terminais  específicos só para o servizo e que cubrían a funcionalidade técnica, pero non algúns aspectos psicosociais esenciais, como a estigmatización da persoa debido ao uso de dispositivos con botóns de alarma de cor vermella na superficie. O avance da tecnoloxía, permite a día de hoxe que o servizo sexa provisto por móbiles comerciais, máis accesibles e coa mesma aparencia que os que se utilizan habitualmente.

Así mesmo, avances en termos de diversidade funcional, han ir incluíndo no servizo novas funcionalidades como o intercambio de mensaxería instantánea, como alternativa para persoas que non poidan ouvir ou falar.

Outra das iniciativas  levadas a cabo para impulsar e universalizar o servizo de Teleasistencia Móbil  é o proxecto pasos no que se definiu un protocolo estándar de comunicación entre os terminais móbiles de usuarios e as centrais de atención, que conta co apoio dos principais fabricantes de Teleasistencia, prestadores de servizo e Administracións Públicas e que se converteu nun estándar a través da norma AENOR UNE 133503:2013.

A erradicación da violencia de xénero desde TECSOS non só se centra na atención e protección das mulleres a través da Teleasistencia Móbil, senón que tamén se aborda a sensibilización e a promoción do rol da muller en sectores como o tecnolóxico, cun baixo volume de participación destas historicamente. O entendemento e manexo das ferramentas tecnolóxicas, e a incorporación na súa vida cotiá de solucións que se innovaron  desde TECSOS, como  Videoatención ou enred@te, favorecen a súa autonomía persoal e independencia.

Tema: Xeral
Fonte: fundaciontecsos.es
Xunta de Galicia
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia
Atención á cidadanía | Accesibilidade | Aviso Legal | Mapa do portal